Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Muzika>Žodžio ir muzikos ritmo pojūtis
   
   
   
-4
naudingas 0 / nenaudingas -4

Žodžio ir muzikos ritmo pojūtis

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445
Aprašymas

Įvadas. Žodžio ir muzikos ritmo pojūtis. Žodžio ritmo samprata. Muzikos ritmo samprata. Žodžio ir muzikos ritmo ryšys. Muzikos rašto mokymo prasmė. Muzikavimo ir improvizavimo samprata. Žodžio ir muzikos ritmo pojūčio lavinimas įvairių autorių muzikinio ugdymo sistemose. Penkerių-šešerių metų vaikų ritminės klausos lavinimas iki natų pažinimo. Muzikos rašto skaitymas. Kodėl reikalingas muzikavimas ir improvizavimas?

Ištrauka

Dabartinėje muzikinio ugdymo sistemoje viena iš nagrinėjamų problemų yra kalbinio ir muzikinio lavinimo sritis.
Problemos aktualumas. Ritminio lavinimo reikalingumo šiandien niekas nebedrįsta ginčyti, nes ritminių darinių suvokimo, ritminio mąstymo svarba solfedžiuojant, grojant visiems suprantama. Tačiau dažnai muzikos mokytojai ritmo pratimus atlieka formaliai, o nesuvokdami tikrosios šių pratimų reikšmės, norimą rezultatą pasiekia per vėlai arba tas rezultatas iš viso yra menkas. [21, p.61].
Muzikos pedagogikoje pabrėžiama, kad vaiko muzikalumas ikimokykliniame amžiuje pirmiausia pasireiškia ritmo pajautimu. [30, p. 157].
Ikimokyklinio amžiaus vaikai pasižymi ypatingu emociniu jautrumu. Tai sąlygoja jų nervinės veiklos plastiškumas ir sugebėjimas nevalingai, bet raiškiai reikšti reakciją į dirgiklius. Todėl įmanomas jų muzikinis mąstymas, muzikinis ugdymas šiame amžiuje labai ženklus. Šis amžiaus tarpsnis senzityvus muzikiniu ir meniniu požiūriu (senzityvus amžius - optimalių galimybių amžius vystyti kokią nors psichikos pusę (atmintį, mąstymą ir kt.), taip pat mokyti ir auklėti).
Lietuvoje ritmo pojūčio lavinimo metodiką ištobulino V.Surgautaitė. Ji remiasi pasaulyje žinomomis ritmo mokymo metodikomis.
Remdamasi B.Teplovu, E.Zak-Dalkrozu, ji akcentuoja ritmo pajautimo emocinę prigimtį ir siekia, kad ritmo mokymas nebūtų savitikslis, o susietas su klausomų ir atliekamų muzikos kūrinių emociniu išgyvenimu. [30, p.224] Emocinės reakcijos, pagal B.Teplovą, kyla iš dermės, metroritmo santykių pajautimo. Tad parenkama tokia didaktinė medžiaga, kurioje maksimaliai išryškinamas derminis, metroritminis aiškumas. [45, p.305]
V.Surgautaitė ritmo pojūčio lavinimą sieja su muzikavimu (E.Žak-Dalkrozo, K.Orfo įtaka), solfedžiavimu, dainavimu (Z.Kodajaus įtaka), muzikos klausymu. [30, p.225]
E.Balčytis teigia, kad muzikinis lavinimas, paremtas vienpusiška ugdymo forma - arba dainavimu (Z.Kodajus), arba grojimu (K.Orfas) - turi trūkumų: nesudaroma galimybė pasireikšti įvairiems vaikų muzikalumo aspektams. [30, p.221]
Vienas žymiausių pasaulyje K.Orfo idėjų skleidėjas P. van Hauve pirmasis sujungė K.Orfo ir Z.Kodajaus sistemas. "Pagal Z.Kodajaus sistemą sunku improvizuoti, o jo solfedžio ir ritmo sistema tiesiog nuostabi", - teigia P. van Hauve. [27, p.7]
Taigi, galima sujungti visiškai priešingus metodus arba panašius du metodus, išryškinant pagrindinę idėją, pavyzdžiui, ritmo pojūčio lavinimas. Jo sėkmė priklauso nuo to, kaip bus organizuota vaikų muzikinė veikla. Tikslų siekiama sudarant atitinkančias vaikų amžiaus psichofizinius ypatumus pedagogines sąlygas muzikinei veiklai.
Lavinant ritmo pojūtį, Z.Kodajus ir K.Orfas didesnį dėmesį skiria pradinių klasių mokiniams nei ikimokyklinio amžiaus vaikams.
Problemos naujumas. Šią problemą aš nagrinėju pirmą kartą. Žodžio ir muzikos ritmo pojūčio lavinimo problema akcentuojama įvairių autorių muzikinio ugdymo sistemose. Įsitikinant įdiegtų idėjų efektyvumu atliekamas formuojamasis eksperimentas: taikant susistemintą ritminių pratimų, kūrybinių užduočių repertuarą, sudarytą remiantis K.Orfo ir Z.Kodajaus sistemų idėjomis ir metodais, skatinamas vaikų žodžio ir muzikos ritmo pojūčio lavėjimas tiriant jo lygį penktaisiais-šeštaisiais vaiko gyvenimo metais. Duomenys lyginami su specialaus poveikio nepatyrusia vaikų grupe.
Tyrimo objektas - penkerių-šešerių metų amžiaus vaikų žodžio ir muzikos ritmo pojūčio lavinimo muzikinėje veikloje ypatumai, sudarius specialias pedagogines sąlygas.
Tyrimo tikslas - taikant įvairius metodus, atrasti svarbiausius pedagoginio poveikio būdus, skatinančius penkerių-šešerių metų vaikų žodžio ir muzikos ritmo pojūčio lavėjimą bei garantuojančius reikiamą jo lygį.
Hipotezė. Penkerių-šešerių metų amžiaus vaikų žodžio ir muzikos ritme pojūtį efektyviausiai lavina:
- pedagogo parengti pratimai bei kūrybinės užduotys, atsižvelgiant į vaikų sugebėjimus;
- žaidimas kaip savita muzikos rašto pažinimo forma;
- puoselėjamas vaiko individualumas, sudarant tam palankias pedagogines sąlygas.

Tyrimo uždaviniai:
1. Išanalizuoti pedagoginę ir psichologinę literatūrą vaikų žodžio ir muzikos ritmo pojūčio lavinimo muzikinėje veikloje klausimu.
2. Išskirti penkerių-šešerių metų vaikų žodžio ir muzikos ritmo suvokimo ypatumus.
3. Apibrėžti penkerių-šešerių metų vaikų žodžio ir muzikos ritmo pojūčio lavinimo pedagogines sąlygas.
4. Atrinkti pedagoginio poveikio priemones šios problemos sprendimui.
5. Pravesti pedagoginį eksperimentą.
Tyrimams naudojami įvairūs metodai: stebėjimas, pokalbiai su vaikais, tėvais ir pedagogais, vaikų veiklos rezultatų nagrinėjimas, statistiniai metodai.
Šis darbas turi praktinę reikšmę, nes pateikiama:
- stebėjimų medžiaga, išvados ir praktiniai patarimai penkerių-šešerių metų vaikų žodžio ir muzikos ritmo pojūčio lavinimui;
- praktinės užduotys žodžio ir muzikos ritmo pojūčio lavinimui. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-27
DalykasMuzikos diplominis darbas
KategorijaMuzika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis44 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis252.5 KB
AutoriusJurate
Viso autoriaus darbų27 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word zodzio ir muzikos ritmo pojutis [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 44 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-4
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą