Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Muzika>Netradicinių mokymo metodų taikymas muzikos pamokose 9 - 10 klasėse
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Netradicinių mokymo metodų taikymas muzikos pamokose 9 - 10 klasėse

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas: Išsiaiškinti, kokie mokymo būdai galėtų sudominti mokinius, kad jiems muzikos pamokos taptų įdomesnės. Tradiciniai ir netradiciniai mokymo metodai. Mokymo metodų samprata mokslinėje literatūroje. Mokymo metodų grupės. Mokymo metodų pasirinkimo kriterijai. Muzikos formų aktualumas pamokoje. Muzikos mokymas naudojantis 9 – 10 klasės vadovėliais. Dainavimas. Muzikos klausymas. Netradicinių metodų parinkimas ir taikymas muzikos pamokose 9 – 10 klasėse. Tyrimo eiga ir duomenų analizė. Tyrimo metodika ir organizavimas. 9 – 10 klasių mokinių požiūris į muzikos pamokas. Muzikos mokytojų požiūris į muzikos pamokas. Išvados ir rekomendacijos. Literatūros sąrašas. Santrauka. Summary. Priedai (4 psl.)

Ištrauka

Muzikinis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje visada kėlė ir kelia daug nelengvų klausimų muzikos mokytojui, muzikos programų sudarytojams, vadovėlių, metodikos priemonių autoriams. Nuolat iškyla neaiškumas: kaip mokyti muzikos, kad būtų pasiektas norimas ugdymo tikslas? Kokius metodus naudoti, kad mokiniams gimtų meilė muzikai?
Muzikos meno muzikinio ugdymo problemos – bendrųjų šiuolaikinės kultūros problemos dalis, jų pasireiškimas specifine forma. Tad vargu, ar įmanoma būtų radikaliai gerinti muzikinio ugdymo aktualijų praktinį sprendimą, atsiejus jas nuo bendrosios kultūros, muzikinės kultūros pažinimo problemų analizės. Kodėl muzikinis, estetinis ugdymas mokykloje šiandien netenkina visuomenės lūkesčių, kodėl programų rezultatai yra kuklūs?
Mokant muzikos, pasigendame to, kas svarbiausia – teigiamo estetinio santykio su muzika, jos, kaip dvasinės vertybės pajautos ir supratimo. Todėl muzikinis ugdymas nepakankamai našus. Pamokose beveik nėra muzikos meno, todėl muzikos mokymas menkai prisideda keliant jaunimo jausmų kultūrą. Muzikos prestižas tarp mokinių ir visuomenėje yra žemas. Didesnioji jaunimo dalis, išeidama iš mokyklos, kartu išsineša abejingumą muzikos menui. Muzikos dalykas bendrojo lavinimo mokykloje neretai suprantamas kaip "pertraukėlė" tarp sunkesniųjų pamokų. (L. Navickienė, Emocinio imitavimo metodas muzikos pamokoje,2001). Moksleivių sąmonėje išlieka žema muzikos dalyko reikšmė, nesusiformuoja poreikis muzikuoti, o kartu ir ugdyti savo gebėjimus bei asmenybės įvairiapusiškumą. Tikėtina, kad dėl šių ir kitų priežasčių bendrojo lavinimo mokyklos muzikos pamokose sudaromos nepakankamos sąlygos moksleivių sėkmingam ugdymui funkcionuoti. Dauguma mokinių savęs klausia: kam man reikia mokytis nenaudingų dalykų? Didelė dalis mokinių įsitikinę, kad mokymasis muzikos dalykų, yra ilgas, sunkus ir mažai prasmės turintis užsiėmimas. Mokiniai, besimokydami muzikos, vis mažiau ją vertina. Šią problemą pastebi ir pedagogai. Amerikos muzikos pedagogas M. Teitas rašo, kad besimokydami mokiniai pradeda atitolti nuo muzikos, ji jiems praranda meninę vertę. (Rinkevičius Z., Muzikos pedagogika, 2005) Pedagogams, dirbantiems vidurinių mokyklų vyresnėse klasėse, iškyla klausimas, kaip įprasminti ir paįvairinti vyresniųjų mokinių dalyvavimą muzikos pamokoje. Vyresniosios klasės – vienas sudėtingiausių muzikos mokymo etapų. Dėl spartaus mokinių brendimo, charakterio bruožų kaitos, mutacijos ir kitų priežasčių, kyla problema mokant muzikos. Dauguma mokinių nedėmesingi, nesiklauso mokytojo, tad muzikos pamoką jie paverčia smagiu laiko praleidimu.
Mokinių apklausos parodė, kad jiems nelabai patinka tradiciškai vedamos pamokos. Dainavimas, muzikos klausymas, solfedžio, teorija sudaro muzikos pamokos vidurinėje mokykloje pagrindą. Tyrimo metu išryškėjo, kad toks dėstymas vienodas, nuobodus. Dar ir šiandien daugelis mokytojų nedrįsta nutolti nuo tradicinių mokymo metodų. Manoma, kad mokytojams, kurie linkę remtis vienu žinomu būdu, gresia pavojus tapti nuobodžiais. Dabartinės mokymo programos sudaro galimybę taikyti netradicinius metodus. Netradiciniais metodais laikome tuos, kurie dar retai taikomi, bet yra reikšmingi ugdymo procese – tai galimybė mokyti kitaip.
Baigiamajame bakalauro darbe siekiama išsiaiškinti abejingo mokinių požiūrio į muzikos pamoką problemą. Iškilo klausimas kaip sukelti mokinių interesą muzikos pamokai, kaip suaktyvinti mokinius, kad jie būtų imlesni, iniciatyvesni? Atlikdama pedagoginę praktiką, buvo nesunku pastebėti daugumos mokinių nedėmesingumą muzikos pamokai. Tai yra aktuali muzikinio ugdymo problema, lėmusi, kodėl bakalauro tema pasirinkta būtent tokia.
Anketinėje apklausoje siekiau išsiaiškinti, muzikos pamokos svarbą mokinių gyvenime ir kokius mokymo metodus naudoti, kad sužadintų mokinių susidomėjimą ir neleistų nuobodžiauti muzikos pamokoje. Manoma, kad didesnė mokymo būdų įvairovė sudomintų mokinius, įtakotų mokymosi motyvaciją, galbūt atsirastų gilus jausminis pradas muzikai.
Šis darbas pradėtas nuo mokymo metodų sampratos, kaip mokytojui pasirinkti tinkamą mokymo metodą, apžvelgiamos metodų grupės, mokymo metodų pasirinkimo kriterijai, pateikiami keletas įvairesnių metodų būdų muzikos pamokose.
Baigiamojo darbo objektas: Mokinių ir muzikos mokytojų požiūrio į muzikos pamokas ypatumai.
Darbo tikslas: Išsiaiškinti, kokie mokymo būdai galėtų sudominti mokinius, kad jiems muzikos pamokos taptų įdomesnės.
Darbo uždaviniai:
1. Išanalizuoti mokslinę literatūrą apie mokymo metodus bei jų taikymo galimybes;
2. Ištirti 9 – 10 klasių mokinių požiūrį į muzikos pamokas;
3. Pateikti muzikos mokytojų požiūrio į muzikos pamokas ypatumus;
4. Pateikti darbo išvadas ir pasiūlymus.
Tyrimo metodai:
1. Literatūros šaltinių analizė;
2. Anketinė mokinių apklausa;
3. Matematinė statistinė tyrimo duomenų analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-07-12
DalykasMuzikos diplominis darbas
KategorijaMuzika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis48 puslapiai 
Literatūros šaltiniai32 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis351.41 KB
AutoriusSonata
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2010 m
Klasė/kursas5
Mokytojas/DėstytojasDoc. dr. R. Vitkauskas
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasKultūros ir meno edukologijos institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Netradiciniu mokymo metodu taikymas muzikos pamokose 9 10 klasese [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 48 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 5 Klasė/kursas
  • Doc. dr. R. Vitkauskas
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą